Vi må stille oss spørsmål som:
:hva kan bibliotek 2.o-tjenester hjelpe oss med å oppnå som vi ikke oppnår i dag?
Jeg tror kanskje at vi må gå samme vi små og lage en felles strategi og ikke sitte hver for oss for det tar mye tid og sammmen er vi krutt!
Det evige informasjonsproblemet kan løses ved å bruke forskjellige kanaler og verktøy. For å kunne nå ut til mange med bokanbefalinger trenger vi forskjellige kanaler. Jeg ser muligheter for aktuelle ting på Namdalsbiblioteksiden.
:hvilke oppgaver er vi villige til å nedprioritere for å nå mål som handler om nye 2.0-tjenester?
Her ser jeg problemer for oss med altfor lite personale - vi gjør ikke det vi bør gjøre og kan ikke droppe noe. Vi må ha basistjenestene på plass. Mange ting behøver ikke ta veldig mye tid.
:hva slags 2.0 kompetanse kan brukeren forvente at vi som bibliotekansatte har, og hvordan skal vi gjennomføre en slik kompetanseheving?
Vi bør ha noe kunnskap om hva disse tingene er og det er sikekrt bruk for oppfølgingskurs. Samtidig bør vi kunne spre selvstudium delen til kollegaene våre.
Kanskje vi bør ha "nye" ting som egen post på Namdalsbibliotekenes årlige seminardag?
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar